Effektivt hjemmeprogram

Trener du vanligvis på senter, er det veldig greit å ha et program du kan bruke hjemme når tiden ikke strekker til, eller når du plutselig får lyst til å ta deg en rask økt på stuegulvet for å kunne kjenne på godfølelsen etterpå.

Du og jeg har perioder der vi ramler litt av treningen, og også det kostholdet vi vet er best for oss. Kanskje er det ekstra hektisk på jobb, syke barn eller man blir syk selv, eksamensperiode osv.

Men det skal heldigvis ikke mer enn en kort treningsøkt til for å snu dette! Etter økten blir vi så stolte og fornøyde med oss selv. Vi får i tillegg lyst til å spise sunn mat og ta vare på oss selv igjen, og vi er inne i den gode flyten igjen der vi har det best!

0788.JPG

Tren med meg

Alle øvelsene gjøres etter hverandre med kun en liten pause for å få igjen pusten om du trenger det. Så tar du 2 minutter pause, før du kjører på med en ny runde.

Har du vekter hjemme bruker du de, om ikke kan du bruke bøker, 0.5 eller 1.5 liters brusflasker fylt med vann eller kun egen kroppsvekt.

3 runder med:

1: Bulgarsk utfall x 10 på hvert bein

2: Planke med arm og benløft x 8 (ett løft er én repetisjon)

3: Et bens hipthrust med benk/sofa i ryggen x 10 på hvert bein

4: Push ups x 10 (mot sofaen eller på bakken)

5: Stående skulderpress x 15-20

6: Step ups x 20

7: Mountain climbers x 10

Hvordan trene kondisjon hjemme?

Burpees kan brukes som en økt i seg selv, slik at du får gjennomført en effektiv forbrenningsøkt hvor enn du er. Du trenger bare litt gulvplass og egen kroppsvekt.

10 repetisjoner, liten pause og fullfør dette 5-10 ganger.

Andre gode øvelser er jumping jacks eller høye kneløft.

God trening, jeg heier på deg! 😍👏🏼

0790 (2).JPG
TreningTorunn YtrehusComment